Що вирішили на першому засіданні оперативного штабу з логістики зернових

Що вирішили на першому засіданні оперативного штабу з логістики зернових

І чому зернотрейдери не готові переймати «американський досвід»

Що вирішили на першому засіданні оперативного штабу з логістики зернових

Українська влада надалі має намір оперативно вирішувати проблеми в логістиці сільськогосподарських вантажів, підключаючи до діалогу зацікавлені структури на всіх рівнях. Для цього було створено міжвідомчий штаб, перше засідання якого пройшло 30 жовтня в Міністерстві аграрної політики та продовольства. Воно стало стартовим робочою нарадою влади і бізнесу: серед учасників були представники Мінінфраструктури, Мінприроди, Держекоінспекції, Антимонопольного комітету, ДФС, «Укрзалізниці», Адміністрації морських портів України, депутати Верховної Ради, а також аграрних асоціацій і великих компаній-зернотрейдерів — Bunge, Cargill і COFCO.

На засіданні штабу, який очолив перший заступник міністра агрополітики Максим Мартинюк, обговорювалося як глобальне удосконалення логістики зернових в цілому, так і складності з перевезенням вантажів, що виникли у конкретних зернотрейдерів.

З локальними проблемами трейдерів доведеться розбиратися спеціально створеній робочій групі. Її нараду в режимі онлайн заплановано на найближчий четвер, 1 листопада — повідомив iAgro депутат Верховної Ради Олексій Мушак.

З довгостроковими завданнями все виявилося складніше. За словами учасників засідання, керівництво «Укрзалізниці» запропонувало зернотрейдерам перейняти досвід організації перевезень, зокрема, США і Австралії — тобто планувати відправку вантажів завчасно і укладати з залізницею контракт на транспортування певного обсягу зерна. А вже до цих планів і контрактів залізнична адміністрація має намір прив’язувати тарифи на оренду вагонів і послуги локомотивної тяги. «Але у трейдерів зерно відправляється в порт зі всієї країни, і не всі з них можуть скласти план на квартал», — парирує Олексій Мушак.

На думку заступника голови Асоціації «Всеукраїнська аграрна рада» Михайла Соколова, метод, пропонований УЗ, утопічний: залізниця прагне прив’язати обсяги перевезень до власника вантажу, а в українських реаліях це неможливо. «Укрзалізниця привела в приклад США, але там власник елеватора і зерна — одне і те ж обличчя, а у нас — різні. І прив’язувати в наших реаліях планування до власника зерна — це глухий кут», — вважає він.

Президент Української зернової асоціації Микола Горбачьов зазначив, що сторони будуть намагатися виробити формулу, яка б дозволила збільшити глибину планування і підвищити ефективність перевезень. «Але скажу відразу, що швидкого вирішення логістичної проблеми не існує», — додав він.

За словами Горбачьова, УЗА зараз бере участь в розробці нового закону «Про залізничний транспорт», і він може бути готовий через 2-3 тижні. Нагадаємо, закон з аналогічною назвою, який повинен був врегулювати запровадження приватної тяги на залізниці, Верховна Рада провалила 18 жовтня.

Наступне засідання оперативного штабу заплановано через тиждень, на 6 листопада. Також, за словами Олексія Мушака, розглядаються варіанти аналогічних засідань на місцевому рівні. «Аграрії скаржилися на слабку комунікацію «Укрзалізниці» з її середньою і низовою ланкою. У Києві можна багато про що домовлятися, а на місцях — або нічого не робиться, або робиться не так», — говорить він.

За інформацією Мінагрополітики, всі повідомлення про проблемні логістичні ситуації можна відправляти на електронну пошту logist@minagro.gov.ua або на «гарячу лінію» міністерства по тел .: 0 800 215 010.

Фото: прес-служба Мінагрополітики