«Радянське» плаття Adidas і ще п'ять помилок брендів

«Радянське» плаття Adidas і ще п’ять помилок брендів

Скандалом можуть обернутися найнейтральніші маркетингові концепції

«Радянське» плаття Adidas і ще п’ять помилок брендів

Спортивний гігант Adidas виявився в центрі скандалу, випустивши на честь Чемпіонату світу з футболу в Росії одяг із зображенням радянської символіки. Деякі позиції в колекції — наприклад, футболка Russia Jersey і плаття Russia Tank dress — прикрашено гербом Радянського союзу, на грудях великий принт USSR. На сайті виробник обмовляється, що це оновлена ​​версія вінтажних футболок, які носила збірна Радянського союзу. Коштує новинка 90 доларів.

Першими на спортивний креатив звернули увагу литовські користувачі мережі. Вони запустили в соціальних мережах флешмоб #Stopadidas, поєднуючи зображення футболок Adidas і кадри, що ілюструють жертв тоталітарного режиму. МЗС Литви опублікував заяву, в якій поскаржився, що такий відомий концерн проявляє ознаки «імперської ностальгії». В Україні до флешмобу приєдналися і українські користувачі, в тому числі політики та чиновники.

Так, заступник міністра фінансів Оксана Маркарова опублікувала фото розрізаної картки Adidas, забезпечивши її підписом «Ніякого adidas для мене або моєї родини». Директор інституту Національної пам’яті Володимир В’ятрович направив лист компанії-виробнику, в якому нагадав, що в Україні заборонені символи комуністичного режиму. Через кілька днів позиції з радянськими принтами були видалені з сайту Adidas.

iAgro згадав ще п’ять випадків виробництва неоднозначної продукції.

Henkel: освіжувач для унітаза в кольорах українського прапора

У серпні 2013 концерн Henkel випустив в продаж нову лінійку стікерів-освіжувачів для унітаза під ТМ Bref Duo Stripes. Один з них, Lemon-Lime, по колірному оформленню — блакитна і жовта смужки — збігався з українським прапором, хоча, як потім виправдовувалися представники Henkel, синій колір символізував воду і чистоту, а жовтий — лимон.

Ситуація загострилася, коли виробник запустив рекламну кампанію — ролик, в якому «прапор» раз по раз змивали в унітаз, викликав обурення глядачів з України. Henkel оперативно відреагувала на скарги споживачів, вилучивши з продажу продукт в такій неоднозначній колірній гамі і припинила ротацію ролика.

H&M: слоган «Найкрутіша мавпа у джунглях» в поєднанні з темношкірою моделлю

Виробник одягу H&M потрапив в незручну ситуацію на початку 2018 року не через сам продукт — світшот із потішним написом — а темношкіру дитину, яка її рекламувала. «Найкрутіша мавпа в джунглях» говорив принт на грудях. Колекція була повністю присвячена темі сафарі, проте наприклад, білошкірий світловолосий хлопчик на сусідній сторінці був одягнений в толстовку з написом «експерт з виживання», що було сприйнято як прояв расизму.

H&M видалила образ, принесла вибачення ображеним користувачам, самій моделі і його батькам (мати хлопчика потім зазначила, що вважає галас, що піднявся невиправданим), проте скандал мав далекосяжні наслідки.

У Південній Африці, в магазинах мережі сталася серія погромів і H&M змушена була тимчасово закрити їх.

H&M: шкарпетки з алюзією на слово «Аллах»

Дитячі шкарпетки з зображенням фігурок конструктора Lego — це не тільки мило, а й ризиковано. Представники мусульманської громади в Швеції виявили, що якщо перевернути носок, то зображення чоловічка, який працює відбійним молотком, складається в слово «Аллах» на арабському. Сталося це менш як через місяць після «расистського скандалу» з темношкірим хлопчиком в світшоті з написом про мавпу.

У компанії назвали подібну алюзію «чистим збігом», проте поспішили вилучити з магазинів мережі продукцію, що обурила мусульман.

Бразильська компанія Santher: чорний туалетний папір зі слоганом боротьби за права темношкірих

Santher, великий виробник предметів гігієни з Сан-Паулу, восени 2017 роки випустив на ринок новинку — туалетний папір чорного кольору Personal VIP. У промо-кампанії, що супроводжувала папір, оголена модель обертала навколо себе шари паперу. Слоган кампанії: «Чорний — це красиво». Саме він і приніс проблеми.

«Black is beautiful» — це девіз борців за права темношкірого населення 60-х рр минулого століття в Америці, який закликав пишатися своїм кольором шкіри. Його ввів в ужиток активіст Стів Бико, засновник «Руху чорного самосвідомості», якого заарештували і побили до смерті.

Santher прибрав слоган з реклами.

Грузинська компанія «Айіса»: презервативи із зображенням національних символів і святинь

Грузинська компанія-виробник презервативів ТОВ «Айіса» потрапила під шквал критики через упаковки своєї продукції. На них були зображені, зокрема, політики, державні чиновники, символи країни, святі і члени царської сім’ї. Також обігравалися цитати і сама назва поеми Шота Руставелі «Витязь у тигровій шкурі».

Питання оформлення презервативів вийшло на державний рівень після того, як в березні цього року партія «Сакартвело» звернулася до керівництва країни з вимогою заборонити комерційну діяльність компанії «Айіса», оскільки вона «ображає особисті, релігійні та національні почуття грузинського народу». Остаточне рішення поки не прийнято.